Tuesday, 28 February 2012

TENTANG CINTA

1. Andai kata cinta itu sebuah pengorbanan, mengapa pengorbanan itu bukan nokhtah sebuah cinta? Andai kata derita itu harga sebuah cinta, mengapa cinta itu semakin sukar dimiliki? Cinta seumpama kota kristal indah di penglihatan derita di perasaan.

2. Ada orang pada mulanya malu untuk jatuh cinta tapi bila perasaan menjadi rindu padanya, tiba-tiba perasaan malu itu menjadi hilang dengan sendirinya dan terpaksa menerima kenyataan yang sebenarnya bahawa anda telah jatuh cinta.

3. Gerak geri memberi pengertian kepada perasaan yang tidak terucap oleh kata-kata.

4. Cinta yang di semadikan tidak mungkin layu selagi adanya imbas kembali. Hati yang remuk kembali kukuh selagi ketenangan di kecapi. Jiwa yang pasrah bertukar haluan selagi esok masih ada. Parut yang lama pastikan sembuh selagi iman terselit di dada.

5. Cinta yang datang umpama pelangi ceria dengan 7 warna memukau saat bayu berlagu riang, tika itulah cintanya hadir. Apabila mata terlihat seseorg yang bakal mewarnai hidupnya.

6. Cinta bukan paksaan. Ia lahir dari dua perasaan, kehadirannya tidak diundang, perginya tiada yang merelakan kerana ia terlalu sukar untuk dimengertikan.

7. Persahabatan biasanya berakhir dengan percintaan tetapi percintaan tidak pernah berakhir dengan persahabatan.

8. Cinta bukan mengajar kita lemah tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar menghinakan diri tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat tetapi membangkitkan semangat.

9. Apakah sebenarnya cinta itu? Cuba katakan. Tak lain tak bukan ialah dua jiwa dlm satu fikiran dan dua hati dlm satu debaran.

10. Cetusan cinta pertama merupakan suatu getaran yg sangat menggoncangkan jiwa.

11. Kadangkala kita menyedari betapa dalamnya kita menyintai seseorang, disaat kita sedang kehilangannya. Dan kadangkala kita juga menyedari betapa perlunya cinta seseorg terhadap kita, disaat kita amat memerlukannya.

12. Cinta yang lahir dari pandang pertama adalah cinta suci, manakala perasaan cinta yang lahir dr kemesraan persahabatan adalah cinta sejati. Namun sukar untuk membezakan yg mana lebih abadi, cinta suci atau cinta sejati.

sumber : awanbiru.com

20 comments:

  1. Love always lies...

    Kadang kala, cinta boleh memberi kita pengajaran sesuatu untuk membezakan antara perasaan dan perbuatan...

    Susah untuk mencari 2 cinta abadi n cinta suci...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg benar semua itu..cinta pasti akan datang juga...semua hamba allah ada perasaan..ia akan senang jika kita membuat pilihan yang tepat...cinta abadi n cinta suci pasti ketemui..

      Delete
    2. hai,miss cinta,
      bagai mana kalau seseorng itu bercinta pada usia yang amat muda..???

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Assalam, kenapa berhenti sampai di sini saja... takkanlah tergantung saja sampai di sini...

    ReplyDelete
  4. saya sukar menyukai seseorang tapi kalau saya dah sayang seseorang itu saya akn menyukinya 100% tp skrg dia tipu sya hurm mcm nih miss cinta?

    ReplyDelete
  5. saya pernah couple ngn seseorang.. semasa couple kami berjanji untuk x nak kecewa kan satu sama lain... setiap malam saya selalu mesej ngan dia sehingga satu hari simcard saya rosak!.. sejak itu sye dah x berhubung dgn dia lagi selain jumpe dia dekat sekolah... selepas dah lama x bermesej,hubungan sye dgn dia semakin renggang! saye nak rapatkan semula tapi x thu nak buat macam mana? sye dapat tahu dr kawan dia,yang dia ni dah x suke kat sye lagi.. adekah sye harus percaya kawan dia or dia???? plez bantu

    ReplyDelete
  6. Sye suka kan seorg lelaki nie... Tpy dye sombong sgt... Apa patut sye buat utk dpt kan perhatian dye...:')

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak harus berdoa kepada allah dan bersabar banyak banyak. Dan mungkin satu hari nanti dia akan menjadi milik awak 😃😃^_^||

      Delete
  7. tapi bagaimana kalau dia ibaratkan enggan dan saya pipit. cinta tu tetap tak akan kemana sebab setiap kali terfikirkan betapa besarnya dia, say akan merasa semakin tak layak untuknya. adakah saya harus berpaling dan hilangkan cinta darii hati ini.

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Andi F Haryadi,ST Licik dan licin kyk belut-Palembang IRON Bandung pasti nyesel bisnis sama dia. Barang diembat uang orang disikat mampus aja loh

    ReplyDelete
  10. http://steam-wallet.com/index.php?id=1070774

    ReplyDelete
  11. keren bangeet :) i like it
    hay semuanya aku mau kenalin nih service IPHONE,MACBOOK,IMAC,DLL langsung aja yu cek di JASA SERVICE IPHONE IMAC MACBOOK IPADIPOD DI BANDUNG DAN HARGA TERMURAH

    ReplyDelete